이 글은 Apple Human Interface Guidelines를 참고하여 작성하였습니다.
작성자 : 안동현
Designing a Great Audio Experience : 멋진 오디오 경험 디자인하기
Adjust levels automatically when necessary, but not the overall volume. Your app can adjust relative, independent volume levels to achieve a great mix of audio. However, the final output should always be governed by the system volume.
가능하면 음량이 자동 조정되도록 하세요. 단, 전체 볼륨은 조정하지 마세요. 다른 소리와 잘 섞일 수 있도록 앱의 개별 음향 소리를 적절하게 조절할 수 있습니다. 그러나, 최종적으로 나오는 소리는 언제나 시스템 볼륨에 의해 조절될 수 있어야 합니다.
Permit rerouting of audio when appropriate. People often want to select a different audio output device. For example, they may want to listen to music through their living room stereo, car radio, or Apple TV. Support this capability unless there’s a compelling reason not to.
적절한 때 음향 경로를 재지정하도록 허락받으세요. 사용자들은 종종 다른 음향기기를 고르고 싶을 때가 있습니다. 예를 들어, 거실의 스레오나 자동차 라디오, 혹은 애플 티비에서 노래를 듣고싶을 수 있습니다. 하지 않아야하는 강력한 이유가 없다면 이러한 기능을 지원해주세요.
Use the system-provided volume view to allow audio adjustments. The best way to provide interface controls for adjusting audio is to use a volume view. This view is customizable, includes a volume-level slider, and even includes a control for rerouting audio output. For developer guidance, see MPVolumeView.
음향조절을 하려면 시스템에서 제공되는 볼륨 뷰를 사용하세요. 소리 조절 화면을 제공하는 가장 좋은 방법은 볼륨 뷰를 사용하는 것입니다. 이 뷰는 수정 가능하며, 음량 조절 슬라이더, 심지어 음향 출력 기기를 설정하는 기능도 있습니다. 개발자 가이드는 MPVolumeView 에서 확인하세요.
Use the system’s sound services for short sounds and vibrations. For developer guidance, see System Sound Services.
짧은 소리나 진동은 시스템의 음향 서비스를 사용하세요. 개발자 가이드는 System Sound Services 에서 확인하세요.
Categorize your audio if sound is essential to your app. Different audio categories allow sounds to be silenced by the silence switch, to mix with other audio, or to play while your app is in the background. Pick a category based on its meaning and the current audio state of the device, and assign it to your audio sessions. For example, don’t make people stop listening to music from another app if you don’t need to. In general, it’s best to avoid changing the category while your app is running, with the exception of apps that record and play back audio at different times. For developer guidance, see Audio Session Programming Guide.
소리가 앱에 매우 중요하다면, 음향을 카테고리화 하세요. 별도의 음향 카테고리가 있으면 무음 스위치로 소리를 끌 수 있고, 다른 소리와 잘 섞일 수 있게 되며, 앱이 백그라운드에 있을 때 플레이할 수 있게 합니다. 의미와 기기의 현재 소리 상태에 따라 카테고리를 고르고, 앱의 오디오 세션에 할당하세요. 예를 들어, 꼭 그럴 필요가 없다면 사용자들이 다른 앱에서 켠 음악이 중지되지 않도록 하세요. 대부분의 경우 당신의 앱이 사용중일 때 카테고리가 변경되지 않오록 하는 것이 가장 좋습니다. 당신의 앱이 소리를 녹음하고 그 소리를 다른 때 재생하는 경우가 아니라면요. 개발자 가이드는 Audio Session Programming Guide 에서 확인하세요.
Category | Meaning | Behavior |
Solo ambient | Sound isn’t essential, but it silences other audio. For example, a game with a soundtrack. 소리가 중요하지 않으나, 다른 소리까지 무음화 합니다. 예) 사운드트랙이 있는 게임 |
Responds to the silence switch.Doesn’t mix with other sounds.Doesn’t play in the background. 무음 스위치에 반응합니다.다른 소리와 섞이지 않습니다.백그라운드에서 소리를 재생하지 않습니다. |
Ambient | Sound isn’t essential, and it doesn’t silence other audio. For example, a game that lets people play music from another app during gameplay in place of the game’s soundtrack. 소리가 중요하지 않으며, 다른 소리를 무음으로 만들지 않습니다. 예) 사운드트랙이 있으나 다른 앱에서 듣는 노래도 들을 수 있는 게임 |
Responds to the silence switch.Doesn’t mix with other sounds.Doesn’t play in the background. 무음 스위치에 반응합니다.다른 소리와 섞이지 않습니다.백그라운드에서 소리를 재생하지 않습니다. |
Playback | Sound is essential and might mix with other audio. For example, an audiobook or educational app that teaches a foreign language, which people might want to listen to after leaving the app. 소리가 중요하며 다른 소리와도 섞일 수 있습니다. 예) 외국어를 알려주는 오디오북이나 교육 앱, 계속 사용하지 않아도 소리를 듣고싶을 앱 |
Doesn’t respond to the silence switch.May or may not mix with other sounds.Can play in the background. 무음 스위치에 반응하지 않습니다. (무음을 켜도 소리가 납니다) 다른 소리와 섞일 수도, 섞이지 않을 수도 있습니다. 백그라운드에서 소리를 재생할 수 있습니다. |
Record | Sound is recorded. For example, a note-taking app that offers an audio recording mode. An app of this nature might switch its category to playback if it lets people play the recorded notes. 소리가 녹음됩니다. 예) 녹음 모드를 제공하는 노트 필기 앱. 이런 앱은 사용자가 녹음된 필기를 재생할 경우 Playback 카테고리로 간주될 수도 있습니다. |
Doesn’t respond to the silence switch.Doesn’t mix with other sounds.Can record in the background. 무음 스위치에 반응하지 않습니다. (무음을 켜도 소리가 납니다) 다른 소리와 섞이지 않습니다. 백그라운드에서 소리를 녹음할 수 있습니다. |
Play and record | Sound is recorded and played, potentially simultaneously. For example, an audio messaging or video calling app. 소리가 녹음되고 동시에 재생됩니다. 예) 음성메세지, 영상통화 앱 |
Doesn’t respond to the silence switch.May or may not mix with other sounds.Can record and play in the background. 무음 스위치에 반응하지 않습니다. (무음을 켜도 소리가 납니다) 다른 소리와 섞일 수도, 섞이지 않을 수도 있습니다. 백그라운드에서 녹음하고 재생할 수 있습니다. |
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