GDSC HUFS 3기/iOS

[AHIG] iOS - Interface Essentials

devDonghyun 2022. 5. 6. 00:00

이 글은 Apple Human Interface Guidelines를 참고하여 작성하였습니다.

작성자 : 안동현

 

Most iOS apps are built using components from UIKit, a programming framework that defines common interface elements. This framework lets apps achieve a consistent appearance across the system, while at the same time offering a high level of customization. UIKit elements are flexible and familiar. They’re adaptable, enabling you to design a single app that looks great on any iOS device, and they automatically update when the system introduces appearance changes. The interface elements provided by UIKit fit into three main categories:

 

  대부분의 iOS 앱은 UIKit이라는 공동 인터페이스 요소들을 규정하는 개발 프레임워크를 사용해 설계됩니다. 이 프레임워크(UIKit)은 시스템 전체에 변함없는 모습을 달성하는 동시에, 높은 수준의 커스텀을 가능하게 합니다. UIKit의 요소들은 유연하며 친숙합니다. 또 적응 가능하며, 어떤 iOS 기기에서든 멋져보이는 앱을 디자인할 수 있도록 하고, 시스템이 새로운 변화점을 도입할 때마다 자동으로 업데이트됩니다. UIKit에서 제공되는 이 인터페이스 요소들은 세 가지 메인 카테고리에 꼭 들어맞습니다.

 

 

Bars. Tell people where they are in your app, provide navigation, and may contain buttons or other elements for initiating actions and communicating information.

 

Views. Contain the primary content people see in your app, such as text, graphics, animations, and interactive elements. Views can enable behaviors such as scrolling, insertion, deletion, and arrangement.

 

Controls. Initiate actions and convey information. Buttons, switches, text fields, and progress indicators are examples of controls.

 

바. 사용자가 앱에서 어디에 있는지 알려주며, 네비게이션을 제공하며, 동작을 시작하고 정보를 전달하기 위한 버튼이나 다른 요소를 포함할 수 있습니다.

뷰. 텍스트, 그래픽, 애니메이션, 상호작용 요소와 같이 사용자가 앱에서 보는 주요한 내용을 포함합니다. 뷰는 스크롤링, 삽입, 삭제나 배치와 같은 동작을 가능하게 합니다. 

컨트롤. 동작을 시작하며 정보를 전달합니다. 버튼, 스위치, text fields, 그리고 progress indicator 등이 컨트롤의 예입니다. 

 

 

In addition to defining the interface of iOS, UIKit defines functionality your app can adopt. Through this framework, for example, your app can respond to gestures on the touchscreen and enable features such as drawing, accessibility, and printing.

 

iOS tightly integrates with other programming frameworks and technologies too, such as Apple Pay, HealthKit, and ResearchKit, enabling you to design amazingly powerful apps.

 

 UIKit은 iOS의 인터페이스를 정의하는 것 외에도, 당신의 앱에 적용할 수 있는 기능성도 정의합니다. 예를 들어, 이 프레임워크를 통해 앱은 터치스크린 위의 제스처에 응답하고, 그림 그리기, 접근성, 출력과 같은 기능을 할 수 있습니다. 

 iOS는 Apple Pay, HealthKit, ResearchKit과 같은 다른 개발 프레임워크나 기술과 긴밀하게 통합될 수 있으며, 이는 놀랍도록 강력한 앱을 설계할 수 있게 할 것입니다. 

 

 

'GDSC HUFS 3기 > iOS' 카테고리의 다른 글

[AHIG] User Interaction - Accounts  (0) 2022.05.20
[AHIG] iOS - Themes  (0) 2022.05.05